Sportovní centrum PRO ŽENY

Joga

Cílem jakékoliv formy jógy je harmonické fungující fyzické tělo a správné proudění životní energie v něm, dále pak stabilní, klidná a vnímavější mysl. Na fyzické úrovni nás učí naslouchat svému tělu, porozumět mu a také ho zbytečně nepřepínat. Díky cvičení se tělo stává odolnější, silnější a pružnější. Učí nás pracovat s dechem, rozproudit a zharmonizovat energii ve svém těle. Ten, kdo ovládl své fyzické tělo, svůj dech, ovládá i nervy a myšlenky. Správně dýchat je velmi důležité. Kromě dechu souvisí životní energie i s myslí. Aby se stala naše mysl vnímavější a stabilnější je třeba ji zklidnit. Při cvičení hathajógy si každý najde to co je v danou chvíli pro něj důležité – tělo, dech, mysl a nebo spojí vše v jedno.

Ačkoliv jóga jako taková je jen jedna, může na sebe brát mnoho podob. Jóga pro začátečníky je vhodná pro ty z Vás, které nemáte zkušenost, nebo jen v sobě nosíte obavy, přestože jste zvyklé cvičit jiným způsobem. Pro ty z vás, které máte náruživější a živou povahu, je pro Vás náročné setrvat nehybně delší dobu ve statických pozicích a naopak Vás to ještě více rozruší je tady Power jóga, kde naopak tělo je tím prvotním prostředkem který nás posouvá k cíli. Cvičíme dynamicky a neustálým opakováním nakonec ztišení mysli nastává také. Jemná Hatha jóga je naopak pro ty z Vás, které již máte v životě nastaveno ztišení a zastavení jako prioritu, vychutnáváte si jakoukoliv chvilku klidu a v souladu s jemným praktikováním jógových pozic (ásán), meditačních a relaxačních technik se toužíte posunout k vyšším stavům vědomí.


Aero joga

Jinými slovy antigravity yoga k nám letos přišla ze Španělska. V české republice jsou zatím jen dvě centra, kde můžete zažít jogu, aniž by jste se dotýkali země :o) Tato odnož jogy je doslova balzámem pro lidi, kteří trpí bolestmi zad a především krční páteře. Při cvičení nezatěžujeme kosterní systém, tzn, že ho zvládnou i jedinci, kteří se zbytečně obávají silných jógových pozic. Komplexně má pak celé cvičení díky obráceným pozicím blahodárný účinek na prokrvení mozku, při pravidelném cvičení pak skvělý vliv na stav vaší pokožky, je nejlepší prevencí proti vráskám, šedivění vlasů, zlepšení paměti a celkové svěžesti.


Teens joga

Jóga pro náctileté slečny. Cvičení zaměřené na hormonální rovnováhu, kdy je lekce vedena jak prakticky se zaměřením na balanční pozice, tak teoreticky, kdy lektorka s dívkami rozebírá jednotlivé fáze cyklu a reakce těla a psychiky na hormonální výkyvy. Okamžiky, v kterých se najde každá žena, nicméně v dospělosti už svá těla více známe, známe své reakce a potřeby. Dívky v pubertálním věku se ocitají pod nadvládou svých hormonů, výkyvů nálad a proto je toto cvičení zaměřeno na posílení těla, ale především duševní harmonie, stability, na poznávání svých potřeb a využívání jednotlivých fází cyklu pro co nejlepší fungování. Balanční pozice jsou u mladých velice oblíbené, platí zde, že zkouším a soutěžím sama se sebou, dokud nezvládnu. Jakmile ano, posouvá se příčka dál a nastupuje pozice náročnější, jak na sílu těla, tak na sílu a hloubku soustředění se :o)). V neposlední řadě je pak toto cvičení také velmi zábavné :o). Lekce je určena dospívajícím dívkám


Gravid joga – těhotenská joga

Je systém jógy přizpůsobený potřebám ženy v období, které je nebo by alespoň mělo být v životě ženy tím z nejkrásnějších. Těch několik měsíců, kdy se budoucí maminka těší na zrození toho „svého zázraku života“ by o sebe měla pečovat s jemností a absolutní pozorností ke svému tělu. Snažit se být vnímavou a naslouchat signálům vlastního těla, hýčkat ho, stimulovat a připravovat na den „D“. Jedním z krásných pomocníků může být právě gravid joga, která je pro toulky naprosto bezpečná a nikterak neohrožuje vývin miminka. Maminku naopak příznivě povzbudí a přispěje k jejímu harmonickému propojení s miminkem.

Těhotenská jóga je sice cvičení jemné a efektivní, ale zároveň svým způsobem náročné. Dochází při něm k poměrně značnému zatížení svalů. Ovšem nutno dodat, že nejen protahuje svaly samotné, ale působí pozitivně na celé tělo včetně mysli. Základem cvičení je především správné dýchání, v jehož důsledku se navyšuje kapacita plic a také se zlepšuje oběhový a nervový systém.

Je tvořena z jednotlivých pozic (tzv. asány), které na sebe navazují v harmonickém sledu a je velmi důležité, aby probíhající cvičení nebylo ničím a nikým narušováno. Při józe dochází k vědomé práci mysli, vlastního těla a dechu.

To vše ve výsledku může napomoci vašemu bezproblémovému těhotenství, a to přece stojí za to!


Hormonální joga

Menopauza je jedním z mezníků v životě ženy a přestože žijeme ve společnosti, kde je nám vštěpován ideál krásy a mládí namísto toho, abychom si uvědomovali krásu těch, které již překročily tu pomyslnou hranici z období svitu do období moudra, abychom se od nich učily, chovaly k těmto ženám úctu, vzhlížíme někdy dosti zaslepeně na obálky časopisů, které neříkají nic o životě a jsou jen jakýmsi klamem, počítačově vytvořenou „dokonalostí“. V tomto směru je naše společnost dosti tvrdá a nejedna žena středního věku pak obdobím menopauzy prochází s těžkostí, podléhá značným hormonálním výkyvům, trpí psychosomatickými obtížemi. Zajímavé je, že v kulturách, kdy se naopak starší ženy těší absolutní úctě mladších generací, kdy s rostoucím věkem úměrně roste jejich společenské uznání, tyto ženy netrpí klimakterickým syndromem, výkyvy hormonálních hodnot, či jejich výrazným snížením. Arabské ženy, Asiatky trpí klimakterickým syndromem podstatně méně, Máyské ženy pak vůbec ne..Jde tedy bohužel velkou měrou o psychický tlak společnosti. Pomoc ale nemusí nutně spočívat v medikaci, v podávání hormonů.. Existují i jiné cesty, k tělu šetrné, cesty které organismus nezatíží užíváním léků. Jednou z nich je také hormonální jóga neboli jógová hormonální terapie. Jedná se o speciální sestavu cviků – ásán, které v kombinaci se správným dýcháním stimulují žlázy s vnitřní sekrecí zodpovědné za tvorbu hormonů, jejichž hodnota s přibývajícím věkem klesá. Cvičení aktivuje funkci vaječníků, nadledvinek, hypofýzy, štítné žlázy a hormonální hodnoty se tak dostávají do vyváženého poměru. Celá sestava není nikterak složitá, tvoří ji 21 cviků, ásán, přičemž nejsložitější z nich je tzv. svíčka. Každý cvik je prováděn na každou stranu sedmkrát a poté nastává cirkulace energie, kdy je tato rozváděna do různých částí těla..Hormonální jóga je účinnou přírodní cestou, která vás milé dámy provede tímto obdobím, aniž by pro vás muselo být nutně nepříjemné :o))




Jsme tu, abychom láskou k naší práci
podpořili vaše sny a touhy...